Party Time - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Wim Veen - WaarBenJij.nu Party Time - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Wim Veen - WaarBenJij.nu

Party Time

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Appje bleef effe hangen, maar, gelukkig hebben we nog OCR. Via wat screenprints en OCR nu het eerste verslag vanaf de ander kant van de wereld...

Met een voorzichtig 'lang zal ze leven' en een ballon naderden we het huis van Annemieke. Het was de inleiding voor een bijzondere verjaardag.

Om 5:00 uur waren we ruim ор tijd opgestaan. De taxibus zou pas om 5:45 komen, maar we houden er nu eenmaal niet van te laat te zijn of onnodig te haasten. En zo stapten we oр de afgesproken tijd in ons busje.

Неt leek vooralsnog met de voorspelde mist mee te vallen. ook nadat we Annemieke en Cees jan hadden opgehaald en we richting Schiphol reden. Неt verliep allemaal voorspoedig, zodat we (tе) ruim op tijd de vertrekhal instapten.

Inchecken verliep ook soepel, hoewel de techniek om een of andere reden moeite had met Cees zijn koffer. Hij moest 'm alsnog handmatig laten inchecken.

Daama moet je, zoals iedereen weet, dapper de pakweg 3 uur overbruggen voor het vertrek. De gebruikelijke rituelen zijn dan de drankafdeling (whisky voor Bill), de parfumerie waar Annemieke als verjaardagcadeau iets mocht uitzoeken van Marja, de boeken en gewoon wat rondkijken.
Nu moet ik bekennen dat de parfumerie afdeling een aardige tijdsbesteding is ook vanwege de aanwezigheid van het fraaie vrouwvolk ;-)

Annemieke ging ор zoek maar een aantekenboekje, waar we een stukje voor moesten lopen. Неt hielp ons netjes door de tijd heen te komen.

We waren begonnen met een kop koffie en eindigden er mee, zittend niet ver van gate 22. We zaten op tijd in het vliegtuig, maar dat moest wachten ор vertrek. Vanwege toch de mist had de verkeerstoren te weinig zicht en werd de capaciteit van de luchthaven terug gedraaid. Zo’n minuut of 25 vertrokken we te laat, maar dat werd tijdens de 9000 kilometer weer goed gemaakt zodat we redelijk ор tijd in Johannesburg arriveerden. En het verjaarsfeest van Annemieke in het vliegtuig werd opgeluisterd met films (Schneider vs Bax. Still Alice, Gluckauf), vegetarische pasta, broodjes met ijs of chips (?), soort pizza, toetjes en verder veel water. Het is een hele zit ;-)

Na de rij bij de Zuid Afrikaanse douane konden we onze koffers redelijk snel oppikken en in de gastvrije armen van Ria en Bill 'vallen‘.

Het duurde nog een aardig tijdje voordat de papierwinkel van de huurauto was afgehandeld. De auto. verzekering,doorgangsbewijzen voor de thuislanden, auto inspectie.
We reden uiteindelijk met een mannenclub (Nissan Extra) en een meidenclub naar het thuis van de Wellings. Het was wennen aan het links rijden en de in mijn ogen bijzondere verkeersconstructies. Bill reed in plaats van Cees Jan, omdat het al avond was en de weg onbekend. Bill reed er keurig heen, zodat we konden wennen aan de verkeerssituatie.

Na het toewijzen van de kamers gingen we nog even, de party was inmiddels ten einde (na twaalven). wat drinken op het terras. We overhandigden wat Hollandse presentjes aan Ria, waaronder een zak pepernoten. Wat mij er aan doet herinneren dat ze ор het vliegveld al een kerstboom aan het optuigen waren 8-).

Moe zochten we onze mandjes op.