The Lion King - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Wim Veen - WaarBenJij.nu The Lion King - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Wim Veen - WaarBenJij.nu

The Lion King

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

We stonden deze ochtend rustig op. Maar aangezien het al snel aardig opwarmde, konden we ook niet al te lang op bed blijven liggen.
We bewonderen de wevervogel, die na afkeuring van zijn gebouwde nest, weer geduldig opnieuw was begonnen. Vrouwen ;-( dit speelde zich allemaal af in achtertuin van de Wellings.
We verorberden rustig ons ontbijt, waarna we een aantal activiteiten hadden: een telefoonkaartje met data scoren in een naburig winkelcentrum, het Lion Park en 's avonds eten in Monte Casino.
Het was een mooi winkelcentrum, voor zover dat kan bij een winkelcentrum. De auto werd in de parkeergarage gestald, waarna we op zoek gingen naar de VodaCom. We konden niet in één keer tot ons gerief komen. Er werd even heen en weer gelopen tussen enkel winkels voordat het kaartje aangeschaft was. Helaas kon er nog geen data opgezet worden aangezien de foon, van wat oudere leeftijd, nog niet was opgeladen. En dat moest 'thuis' gebeuren.
We reden door naar het Lion Park, top attractie van Zuid Afrika volgens de folder. Cees Jan reed vandaag voor het eerst links, de eerste avond had Bill namelijk gereden vanaf het vliegveld. Hij deed het goed, ook kwamen we weer vreemde verkeerssituaties tegen. Het was al lekker warm, nog niet te heet, toen we bij het park aankwamen.
We kochten eerst de kaartjes alvorens we met de auto enkele met hekken afgezette terreinen mochten doorkruizen.
We reden langs springbokken, leeuwen, cheeta's, wild dogs (hyena's), die gelukkig voor de zwakkere diersoorten, netjes van elkaar gescheiden waren. Het was een leuke kennismaking met een aantal Big 5 soorten. De leeuwen hadden echter onze grootste aandacht. Ze lagen er eerst loom bij, wat wel te begrijpen is met het warme weer. Ze werden echter actief toen een gekooide wagen aankwam met een zekere Alex Larenty, een wereld bekende leeuwen trainer. Terwijl zijn klanten in de wagen bleven zitten, ging hij uit zijn wagen om met de leeuwen te 'spelen'. Hij gooide ook vleesbrokken naar ze toe, waar ze op af renden. Dat maakte het geheel wat levendiger.
Na de autorit kochten we een ijsje, keken wat in de souvenirwinkel rond en gingen verder op een buitenterrein kijken naar kooien met cheeta's, hyena's, leeuwen welpjes, etc. Er liep buiten ook een giraffe rond buiten het hek. Ria probeerde hem wat bij te voeren, maar hij had er geen trek in. Uiteindelijk liet hij zien dat het een fraai hek was, maar niet hoog genoeg om hem tegen te houden. Hij stapte rustig er over heen om eens wat andere boomblaadjes te snoepen.
Na ons bezoek keerden we terug naar huis. Marja reed terug naar huis in onze huurauto. Kranig aangezien het best druk was op de weg, je dus links moest rijden en zij voor het eerst in een automaat reed. Het ging, buiten een manoeuvre op het randje van het asfalt, uitstekend.
Thuis gekomen gingen de mannen vooral bier proeven en gingen de dames nog even naar wat winkels. We moesten om een uur of zes klaar zijn omdat we om half zeven afgesproken hadden bij een Indiaas restaurant RAJ in Monte Casino.
Monte Casino is een overdekt Disney (of Efteling) stadje waar je kan eten, drinken, gokken, film en theater kan kijken. Het is best wel grappig om in een Italiaanse sfeer te verkeren met pleintjes, terrasjes etc.
Het Indiaas eten was smakelijk en goed en qua Hollandse maatstaven niet duur. Qua lokale begrippen wel.
Hierna hebben we rondgewandeld om een indruk te krijgen van wat er zoal te zien was. Eén deel van het complex is een Italiaans stadje overdag (blauwe wollenhemel), andere deel het stadje bij nacht (sterrenhemel). We namen bij een café een koffie, sommigen nog een wijntje. Alleen Bill nam appeltaart erbij en dat was opmerkelijk aangezien er in een vitrine heel wat aantrekkelijke taarten opgesteld stonden. Heel Zuid Afrika bakt?
Nadat Marja en Ria nog wat research hadden gedaan (telefoonkaarten) kwamen ze met een volledig werkende telefoon terug.
We keerden naar Magaliessig terug en dronken op het terras nog een drankje om daarna snel naar bed te gaan. We zouden immers de volgende ochtend vroeg opstaan voor ons bezoek aan Pilanesberg.